بهترین برند سیم و کابل در ایران کدام است؟ بررسی برترین تولید کنندگان!

بهترین برند سیم و کابل

سیم و کابل شریان حیات بخش و جزو جدا ناپذیر دنیای تکنولوژی و الکتریسیته است و امکان انتقال جریان الکتریکی وابسته به وجود آن می‌باشد. بنابراین برای انجام هر فعالیتی در صنعت برق نیازمند تهیه‌ی سیم و کابل می‌باشیم. کیفیت سیم و کابل تهیه شده و مارک و برند آن تضمین کننده امنیت ساختمان و جان افراد می‌باشد ضمن اینکه با انتخابی درست و شایسته در میزان مصرف برق و هزینه های ناشی از آن نیز می‌توان صرفه جویی نمود. پس شناخت بهترین برند سیم و کابل در ایران می تواند مهم باشد.

امروزه کارخانه‌های زیادی اقدام به تولید سیم برق ساختمان با کیفیت‌های متفاوت می‌کنند اما نکته‌ی مهم در خرید سیم برق ساختمان این است که بهترین مارک چه از لحاظ کیفیت مواد اولیه به کار رفته‌شده در تولید آن و چه از لحاظ قیمت و کاربرد آن برای خرید انتخاب شود چرا که انتخاب نادرست محصول می‌تواند موجب خسارت‌های جبران ناپذیری به اماکن و افراد شود.

عامل مهم در انتخاب و خرید بهترین سیم و کابل برق ساختمان

با بررسی عواملی که در ادامه نام برده شده‌اند، می‌توان بهترین انتخاب را در خرید سیم و کابل مورد نیاز انجام داد.

  1. مکان و شرایط به کارگیری سیم برق ساختمان

سیم یا کابلی که قرار است جریان برق را از خود عبور دهد بنا بر نیاز در مکان‌های مختلفی مثل زیر زمین و یا بر روی دیوار، نصب می‌شود. دمای محیطی که سیم و کابل در آن قرار می‌گیرند نیز بر انتخاب تاثیر گذار می‌باشد. بنابراین با توجه به شرایط محیط و شرایط نصب باید به خرید سیم و کابل اقدام شود

  1. ابعاد ظاهری سیم برق ساختمان

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر کیفیت برند انتخاب شده سیم و کابل، وضعیت ظاهری آن است. وضعیت ظاهری شامل قطر و سطح سیم وکابل می‌باشد. قطر سیم انتخابی به مقدار جریانی که از آن عبور می‌کند، بستگی دارد و هر اندازه قطر و سطح مقطع سیم بیشتر باشد جریانی که از آن عبور می‌کند هم بیشتر خواهد شد اما بالا رفتن جریان موجب کاهش سطح مقاومت سیم می‌شود و این امر ممکن است نقصان‌ها و خسارت‌هایی مانند آتش سوزی را در پی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام خرید بهترین برند سیم و کابل موجود در بازار را شناسایی کنید.

بهترین برند سیم و کابل

 قیمت سیم برق ساختمان

بدیهی است که نوسانات قیمتی چه در داخل کشور و چه در خارج، موجب تغییر در نرخ فلزات می‌شود بنابراین قیمت سیم و کابل هم در بازار دچار نوسان می‌شود. اگر چه باید کیفیت محصول را به نسبت قیمت آن ارجح دانست اما در حال حاضر قیمت سیم برق ساختمان از فاکتورهای مهمی است که برای مشتریان حائز اهمیت می‌باشد و گاها کیفیت سیم و کابل را فدای قیمت آن می‌کنند.

بهترین برند سیم برق ساختمان در ایران

منظور از بهترین برند سیم و کابل این است که سیم برق دارای خصوصیاتی مانند کیفیت بالا، استانداردهای لازم، قیمت مناسب و متعارف، استفاده از مواد اولیه‌ی مرغوب و به کارگیری ابزارهای به روز در تولید باشد، حفظ این خصوصیات در تمامی تولیدات و در سال‌های پیاپی، باعث تمایز برندها از یکدیگر می‌شود.

مجموعه افلاک الکتریک خراسان با کسب استاندارد سری607  ISIRI در خصوص سیم و كابل با عایق و روكش پلی وینیل کلراید (تا و خود 450/750  كلراید با ولتاژ اسمی) شامل استاندرادهای 3-607، 4-604، 5-607 و 6-607، پروانه کاربرد استاندارد سری 1-3569 ISIRI در خصوص کابل‌های قدرت با عایق اکسترود شده تا سطح ولتاژ 0.6/1 KV، گواهینامه عضویت انجمن آزمون و کالیبراسیون، گواهینامه عضویت در انجمن دارندگان نشان استاندارد، بر مبنای استانداردهای بین المللی نظیر گواهینامه تأییدیه استاندارد اروپا CE از موسسه TUV UNIVERSAL CERTIFICATION ، گواهینامه بین المللی ISO9001 از موسسهTUV UNIVERSAL CERTIFICATION، گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاه آکرودیته (همکار) و تحت نظر استاندارد ISO/IEC 17025  موفق به تولید کابل‌هایی مطابق با استاندارد و دارای سطح بالایی از کیفیت، شده‌است. همچنین این مجموعه با انجام آزمایش‌های مداوم بر روی محصولات، سعی بر تقویت و افزایش کیفیت محصولات خود دارد. هدف اصلی مجموعه افلاک الکتریک خراسان، رضایت مشتریان و ثبات در کیفیت می‌باشد و همین امر موجب شده تا موفق به اخذ تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان شود.

خرید و فروش بهترین مارک سیم برق ساختمان

بهترین مارک سیم برق ساختمان باید از لحاظ نحوه خرید و دسترسی در راحت ترین حالت ممکن صورت گیرد. مجموعه افلاک الکتریک خراسان جهت دسترسی سریع و راحت مشتریان به محصولات تولیدی چندین شعب اصلی در شهرهای تهران، مشهد و نیشابور داشته و همچنین دارای نمایندگی‌های فعال در اکثر شهرهای دیگر می‌باشد.

برای خرید مارک خوب سیم برق باید توجه داشت که گاهی شرکت‌های تازه وارد از نام‌های جعلی و یا مشابه با برندهای معتبر استفاده می‌کنند که مشتری باید آگاه به این موضوع باشد و با دقت اقدام به خرید نماید. همچنین اینکه اگر برندی در چند سال اخیر محصولاتش دارای کیفیت مناسب بوده است دلیلی بر این موضوع نیست که هم اکنون هم برندش، بهترین برند باشد مگر اینکه عیوب و ایرادات به طور مداوم مورد پایش قرار گرفته و برطرف گردد که مجموعه افلاک الکتریک خراسان با کسب گواهینامه آزمایشگاه همکار (اکرودیته) جهت ارتقا و حفظ دائمی سطح بالای کیفیت، تمام تولیدات را به طور مداوم مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخوانید:  بهترین روش تشخیص سیم و کابل غیر استاندارد!

بهترین برند سیم و کابل

چرا شناخت بهترین برند سیم و کابل اهمیت دارد؟

همانطور که پیش از این اشاره شد سیم و کابل از عناصر حیاتی در ساختمان و صنعت محسوب می‌شوند چرا که یک اشتباه کوچک یا عدم رعایت استاندارد ممکن است مشکلات زیادی را رقم بزند و خطر آفرین باشد. از این‌رو، انتخاب یک سیم و کابل استاندارد و باکیفیت که بتوانند علاوه بر تامین روشنایی و برق ساختمان، امنیت ساکنین را نیز تضمین کند، اهمیت زیادی دارد.

برای مثال، کارخانه‌های تولیدی، بدون سیم و کابل برق نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. حال تصور کنید که استفاده از کابل‌ها و سیم‌های ارزان قیمت و نامرغوب چه بلایی ممکن است بر سر تجهیزات و ماشین‌آلات مختلف بیاورد. بنابراین شناخت برندهای برتر و معیارهای انتخاب بهترین برند سیم و کابل از مباحث مهم است که باید بدانیم.

سیم برق مرغوب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

  • سیم برقی که به عنوان بهترین برند سیم وکابل خریداری می‌شود لازم است که حتما موارد زیر در آن‌ رعایت شده باشد :
  • در ساختار سیم و کابل مس خالص استفاده شده باشد، البته ناگفته نماند در برخی موارد می‌توان از آلومینیوم نیز استفاده کرد تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود.
  • سطح سیم و کابل براق و یکدست و عاری از هرگونه دون زدگی باشد.
  • در صورت قرار گرفتن سیم‌ها در معرض گرما، نباید سریعا دچار تیرگی شوند.
  • مقاومت الکتریکی سیم و کابل در حد استاندارد مشخص شده، باشد.
  • برای عایق و روکش سیم و کابل از بهترین متریال استفاده شده باشد تا در هنگام اتش سوزی باعث پیشرانی شعله نشود.

 

در هنگام خرید سیم و کابل به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

دانستن برخی نکات کاربردی که شما را از دام تولیدات تقلبی و کم کیفیت برهاند، بسیار ضروری می‌باشد. به همین خاطر در ادامه چند فاکتور مهم که ممکن است در زمان خرید بهترین برند سیم و کابل مفید واقع شود، ارائه شده‌است.

  • بررسی نوع بسته‌بندی محصول

به‌طور کلی بسته‌بندی محصول باید شامل نام برند و آدرس شرکت تولید کننده و نوشته‌های درج شده روی محصول کاملا قابل خواندن بوده و مشخصات آن به خوبی ارائه شده باشد.

در تصویر زیر یک نمونه بسته‌بندی اصولی و درست نشان داده‌شده‌است :

  • اطلاعات محصول شامل نام، سایز و متراژ به طور کاملا خوانا
  • نام برند و شرکت تولیدی به همراه لوگو
  • نشان استاندارد و شماره سامانه استعلام استاندارد محصول
  • بارکد محصول
  • بررسی ظاهری سیم و کابل

در زمان خرید محصول حتما باید به ظاهر آن توجه کنید. بهتر است کابل و سیم را در دست گرفته تا از سلامت و کیفیت لایه رویی آن مطمئن شوید. چرا که مشخصات ظاهری نیز می‌توانند تا حدی بیانگر کیفیت سیم و کابل باشد. سطح سیم و کابل باید صاف و عاری از دون زدگی وفاقد فرو رفتگی وبرامدگی باشد .

  • بررسی هادی

یکی دیگر از روش‌های تشخیص کیفیت برند سیم و کابل، بررسی هادی محصول مورد نظر است. البته با توجه به مدل کابل، نوع هادی نیز متغیر است. بنابراین پیش از اقدام، ابتدا باید نوع سیم یا کابل خود را مشخص کرده و سپس هادی آن را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال، قابلیت انعطاف‌پذیری، درخشندگی رشته‌ها و درصد بالای خلوص مس از جمله ویژگی‌های یک هادی با کیفیت محسوب می‌شوند.

  • بررسی طول کابل

معمولا طول سیم و کابل‌ در شرکت‌های سازنده مختلف، متفاوت است. از آنجایی که طول کابل مطابق با مواد تولیدی به کار رفته در آن و نوع رشته‌ها تعیین می‌شود، خرید فله‌ای آنها کار چندان عاقلانه‌ای نیست. علاوه‌ بر آن، همانطور که گفته شد نمی‌توان به محصولی که فاقد هیچ‌گونه مشخصات فنی و نام برند تولید کننده باشد اطمینان کرد. درج متراژ بر روی روکش می‌تواند به بررسی طول آن کمک شایانی کند.

  • بررسی روکش کابل

معمولا جنس روکش کابل‌های استاندارد، PVC  است. این ماده از قدرت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی دارد به همین دلیل استفاده از آن در تولید انواع سیم و کابل برق متداول است اما مرغوبیت PVC بستگی به مواد اولیه به کار رفته در آن و همچنین بررسی نتایج آزمایشات انجام شده (مانند تست شعله، آزمون کشش و … ) دارد. در آزمایشگاه افلاک الکتریک خراسان تمامی این آزمایشات بر روی محصول نهایی انجام شده و از نتایج آن جهت بهبود و حفظ کیفیت استفاده می‌شود تا در نهایت محصولی با مرغوبیت و کیفیت بالا روانه بازار گردد.

بطور کلی عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک برند به عنوان بهترین برند سیم و کابل شامل موارد زیر می‌شود :

  • میزان تقاضا و سطح خرید محصولات در بازار
  • میزان رضایت مشتریان
  • خدمات پس از فروش
  • میزان تولید سالانه
  • تجربه
  • وجود نمایندگی‌های متعدد
  • حضور در بازارهای بین‌المللی

سیم و کابل افلاک یکی از معتبرترین تولید کننده‌های سیم و کابل در ایران و به عبارت دیگر یکی از بهترین برند سیم و کابل ایرانی است که با برنامه ریزی مشخص، مداوم، تحقیق و توسعه و با تکیه بر کیفیت و مرغوبیت محصولات خود که تا کنون به بیش از 1200 نوع سیم و کابل مسی، آلومینیومی و مخابراتی، یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی سیم و کابل در شرق کشور به حساب می‌آید. همچنین حدود 15 سال است که صادرات به کشورهای منطقه از جمله؛ عمان، قطر، گرجستان، روسیه، عراق، ترکمنستان، ارمنستان و افغانستان، توسط افلاک الکتریک خراسان انجام می‌شود و در همین راستا قادر به کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی شده‌است.

بخوانید:  تشخیص محل عیب کابل و برطرف کردن آن!

این شرکت انواع سیم و کابل را با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت عالی از جمله؛ سیم افشان، نایلون و کیسه ای، کابل های افشان و زوجی، کابل کواکسیال، انواع کابل شبکه، کابل های فشار قوی،کابل های هوشمند و کابل‌های مخابراتی هوایی و زمینی و … تولید و به بازار عرضه می‌کند.

بهترین برند سیم و کابل

ویژگی محصولات برتر افلاک الکتریک

گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان در جهت رونق و جهش تولید، واحد تحقیق و توسعه را با هدف رشد و پیشرفت سازمان احداث کرد .

در راستای تحقق اهداف مجموعه، تیم تحقیقاتی ” طراحی مهندسی ” تشکیل داده‌شد که در گام اول با بررسی کامل خط تولید و بهینه کردن فرایند تولید سبب ارتقا سطح کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصولات شد.

تیم طراحی مهندسی با همکاری واحد کنترل کیفیت، استاندارد کارخانه‌ای را تحت عنوان طرح کیفی تدوین کرده که شامل تمامی مراحل و پارامترهای تولیدی، نقاط کنترلی و تعیین معیارهای پذیرش حتی سختگیرانه‌تر از استانداردهای مربوطه است که همین امر سبب کاهش ریسک تولید محصول نامنطبق و از همه مهم‌تر استقرار سیستم کیفیتی پایدار و یکنواخت در سطح قابل قبولی شده‌است. نمونه‌هایی از دیگر فعالیت‌های این واحد شامل موارد زیر است :

  • احداث و راه اندازی گرانول سازی بر پایه پلی وینیل کلراید تخصصی صنعت سیم و کابل
  • راه اندازی کابل های تخصصی مخابراتی و شبکه
  • تولید کابل هوشمند KNX
  • تولید نوعی از کابل های صادراتی نصب ثابت به نام جریدار با فناوری جدید
  • تولید کابل کواکسیال Capital
  • تولید کابل های خودنگهدار
  • کابل کواکسیال RG59 ترکیبی
  • کابل های مقاوم در برابر حریق و اعلام حریق

احداث و راه اندازی گرانول سازی بر پایه پلی وینیل کلراید تخصصی صنعت سیم و کابل

در صنعت سیم و کابل به علت تبدیلی بودن فرآیند تولید، کیفیت مواد اولیه، نقش بسزایی را در کیفیت محصول نهایی ایفا می‌کند. از این رو جهت دستیابی به سطح کیفیت مطلوب و از همه مهم‌تر حفظ پایداری و ثبات درکیفیت تمامی محصولات که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه افلاک الکتریک خراسان بوده‌است، درصدد آن برآمدیم که با احداث واحد گرانول‌سازی به این مهم دست یابیم.

گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان با نصب بهترین تجهیزات از برند معتبر اروپایی با قابلیت تولید تمامی کامپاندها با فرمولاسیون متفاوت برپایه‌ی PVC و ظرفیت سالیانه حدود 7000 تن راه اندازی شد.

تا امروز به صورت تخصصی بر تولید انواع عایق و روکش و پرکننده‌ها مطابق استانداردهای 607 و 3569-1 در دماهای کاری 70 و 90 درجه بصورت بیرنگ و رنگ‌های اصلی متمرکز بوده است اما به تازگی در طرح توسعه وارد فاز کامپاندهای تزریق مانند دوشاخه‌های صنعتی و خانگی شده‌است.

تولید کابل هوشمند KNX

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و توسعه فناوری نیاز به کنترل و امنیت را در جوامع پر رنگ‌تر کرده است به گونه‌ای که همه انسان‌ها به دنبال زیستگاهی مدرن با حداکثر امنیت و تحت کنترل مستقیم خود هستند. هوشمند سازی ساختمان و تکنولوژی نوین خانه هوشمند یا همان BMS (Building management system) با ارائه راه حل‌های متفاوت و استقرار روی شبکه کامپیوتر، تسهیلات مورد نیاز یک ساختمان مدرن را ایجاد می‌نماید.

خانه هوشمند مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و سرویس‌ها در شبکه خانگی چه از نظر بهبود کیفیت زندگی و چه از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی می‌باشد.

کابل هوشمند سازی پروتکل KNX یکی از پر مصرف‌ترین کابل‌هایی است که به عنوان رکن اول هوشمند سازی استفاده می‌شود و درآینده نه چندان دور این کابل چهره خود را در بازارکابل‌های شبکه به عنوان یک مدعی جدید معرفی خواهد کرد. این دسته از کابل‌ها به جهت ارتباط با تجهیزات مدیریت ساختمان شامل کنترل روشنایی، کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایی و سیستم‌های صوتی و … طراحی شده‌اند و ما مفتخریم که اولین تولیدکننده این کابل مطابق با استاندارد‌های جهانی و با این سطح کیفیت درکشور هستیم.

خرید کابل هوشمند knx

تولید کابل کواکسیال Capital

کابل کواکسیال نوع خیلی رایج از کابل انتقال داده محافظت شده می‌باشد که از دو رسانای هم محور که توسط یک لایه عایق از هم جدا شده‌اند، تشکیل شده‌است. در واقع هسته‌ی این کابل شامل سیم مسی می‌باشد که به ترتیب با یک لایه عایق به ضخامت نسبتا زیاد از جنس پلی اتیلن، فویل آلومینیومی و سیم‌های نازک مسی بافته‌شده بصورت شیلد، پوشیده شده‌است و در آخر داخل روکش محافظی قرار می گیرد. این کابل‌ها برای انتقال سیگنال با فرکانس بالا مانند رسانه‌های رادیو تبلیغاتی، سیستم‌های صوتی و تصویری، دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های کابل‌های زیر دریایی و …. طراحی شده‌اند.

اهمیت و حساسیت کاربری این دسته از کابل‌ها ما را برآن داشت تا با مطالعات و آزمایشات گوناگون موفق به طراحی و ساخت کابل کواکسیال Capital با سطح کیفیت بالاتر شویم. در طراحی کابل کواکسیال Capital از عایق فوم پلی اتیلن با مقاومت بالاتر در برابر نویز و شیلد با سیم مسی قلع اندود مقاوم در برابر خوردندگی استفاده شده‌است که موجب امپدانس بالاتر و افت سیگنال کمتر می‌گردد. بررسی استقبال بازار و بازخورد مشتریان و مصرف کنندگان این کابل نشان دهنده طراحی و تولید موفق آمیز مهندسین این شرکت تولیدی می‌باشد .

بخوانید:  کابل برق مفتولی، مزایا معایب و کاربردها!

خرید کابل کواکسیال capital (کپیتال)

کابل کواکسیال RG59 ترکیبی

از دیگر کابل‌های نوین و کاربردی در خانواده کابل‌های کواکسیال می‌توان به کابل کواکسیال ترکیبی اشاره نمود.

کابل‌های کواکسیال ترکیبی در گروه تولیدات تخصصی، جهت انتقال تصویر و صدا و همچنین برق مورد نیاز در سیم کشی دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های حفاظتی کاربرد فراوان دارد. این کابل‌ها با انجام آزمایشات گوناگون و بازخورد مشتریان و مصرف کنندگان جهت کیفیت بالاتر در سیستم‌های حفاظتی و همچنین سهولت در امور نصب و راه اندازی طراحی و تولید شده‌است. جهت افزایش کیفیت این محصول از مغزی با ضخامت بیشتر و تعداد سیم‌های بیشتر در بافت شیلد آن استفاده شده‌است.

خرید کابل کواکسیال ترکیبی rg59

کابل‌های هالوژن فری  :

کابل‌های بدون هالوژن با مشخصه‌های بهبود یافته در مقابل آتش جهت جلوگیری از آسیب‌های انسانی و خسارت مالی استفاده می‌شود. این کابل‌ها سازگار با محیط زیست بوده و به دلیل نداشتن عناصر هالوژن در ساختار خود سبب عدم تصاعد گازهای سمی و عدم خود اشتعالی در زمان سوختن می‌شوند

استفاده از کابل‌های هالوژن فری به سبب اهمیت ایمنی افراد و تجهیزات و حذف اثرات مخرب ناشی از استفاده‌ی مواد هالوژن‌دار ضد آتش، حتی با وجود قیمت بالای این نوع از پلیمرها، در حال حاضر برای کاربری در مکان‌های عمومی پرجمعیت شامل سینماها، بیمارستان‌ها ، برج‌های مسکونی، تونل‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، متروها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مدارس، مجتمع‌های تجاری، تجهیزات گران قیمت در مکان‌های صنعتی و ساختمان‌هایی که از نظر هنری ارزش دارند مانند موزه‌ها کاربرد دارد.

کابل‌های مقاوم در برابر حریق و اعلام حریق

کابل مقاوم در برابر حریق به منظور کاربرد‌های  ایمنی و اطفا حریق در سیستم‌های کنترل، سیستم‌های حفاظتی و هشدار آتش در ساختمان‌ها ، سیستم‌های اعلام حریق و ارتباط صوتی استفاده می‌شود. در ساختار این کابل‌ها بر روی هادی از نوار میکا و عایق و روکش از جنس هالوژن فری استفاده می‌شود .

نوار میکا نسوز و مقاوم در برابر شعله است و از اتصال کوتاه و یا قطع جریان برق در هنگام آتش سوزی جلوگیری می‌کند. هالوژن فری نسل جدیدی از مواد عایقی در صنعت سیم و کابل می‌باشد که به دلیل ساختار مولکولی و پایه پلیمری آن‌ها فاقد گازهای سمی هالوژن هستند از طرفی نوع فرمولاسیون این مواد به گونه‌ایست که در هنگام تخریب در درجه حرارت بالا و آتش سوزی H2O (آب) تولید می‌کند که این خود به تنهایی باعث خاموش شدن و عدم پیش روی شعله آتش در سیم و کابل می‌شود.

از مزایای دیگر این مواد می‌توان عدم تصاعد گازهای سمی و ایجاد خفگی ناشی از آن را نام برد.

تولید کابل‌های خودنگهدار

کابل‌های خودنگهدار در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال و استفاده گسترده در شبکه‌های برق ایران قرار گرفته است. کاربرد این کابل‌ها در ایران عمدتا از نوع فشار ضعیف بوده است و با توجه به مزایای متعدد آن جایگزین مناسبی برای بکارگیری هادی‌های هوایی بدون روکش دانست.

از این مزایا می‌توان به افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده، کاهش خطرات آتش‌سوزی و جلوگیری از برق گرفتی و مرگ حیوانات و … اشاره کرد.

برای عایق این کابل‌ها از پلیمری خاص به نام xlpe  استفاده می‌شود که به دلیل ساختار پلیمر و نوع فرایند تولید تخصصی آن تحت فشار و بخار، شبکه‌ای و کراسلینک می‌شوند که این امر سبب افزایش مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوا و عدم ترک خوردگی و همچنین مقاومت بالا در برابر خورندگی و در نتیجه کاهش پارگی خطوط فشار ضعیف و قطعی نابهنگام برق در خطوط توزیع می‌گردد بدین سان، ما  با همت و دانش متخصصین و راه اندازی تجهیزات خاص از قبیل اتاق فشار بخار و اکسترودر با رنج دمایی متناسب با مواد پلیمری XLPE جهت تولید آن توانستیم کابل‌های خودنگهدار را نیز با کیفیت بالا و زیر نظر آزمایشگاه‌های ذیصلاح تولید و وارد بازار نماییم.

بهترین برند سیم و کابل

تولید نوعی از کابل‌های صادراتی نصب ثابت به نام جریدار با فناوری جدید

در راستای افزایش صادرات غیرنفتی و کسب بازارهای رقابتی در خارج از کشور، با طراحی و تهیه تجهیزات مورد نیاز جهت تولید به شیوه‌ای نوین بصورت اسکین و تغییر در ترکیب مواد پلیمری آن توانستیم با حفظ رعایت استانداردهای مربوطه و عدم چسبندگی روکش به عایق با حذف پودر در فرایند تولید، گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت برداریم که به دنبال آن سهم به سزایی از بازار فروش این محصول در کشورهایی از جمله افغانستان را به دست آوردیم.

سخن آخر

اهمیت سلامت و کیفیت سیم و کابل که بستری برای عبور جریان الکتریسیته می‌باشد بسیار حائز اهمیت است از همین رو در هنگام انتخاب بهترین برندهای سیم و کابل، حتما دقت کافی را به کار برده و با کسب اطلاعات همه جانبه از پیش آمدهای زیان بار و جبران ناپذیر جلوگیری کنید. شما می‌توانید مشاوره تخصصی و لازم را توسط ارتباط با کارشناسان مجموعه افلاک الکتریک خراسان، دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *