خرید از بهترین نمایندگی سیم و کابل لاله زار در سال ۱۴۰۳

سیم و کابل لاله زار

جهت خرید سیم و کابل مهم است که حتما به مراکز فروش معتبر که بورس سیم و کابل می‌باشند مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه امکان خرید جنس اصل را داشته باشید، سیم و کابل را با قیمت مناسب‌تری بتوانید خریداری کنید. در شهر تهران، نمایندگی سیم و کابل لاله زار از مراکز قدیمی و معتبر فروش سیم و کابل و لوازم روشنایی و الکتریکی می‌باشد. در ادامه برای آشنایی با انواع کابل‌ها به بررسی ساختار کابل می‌پردازیم.

در حوزه صنعت برق بخش عظیمی از توزیع انرژی الکتریکی به وسیله سیم و کابل صورت می‌گیرد. امروزه با گسترش این صنعت، با توجه به اینکه سیم و کابل هر دوبستری برای جریان برق هستند، تولید با کیفیت انواع مختلف آن بسته به کاربرد اهمیت بسزایی دارد.

در کشور ما صنعت سیم و کابل با وجود معادن متعدد مس و آلومینیوم با خلوص بالا و پتروشیمی های فعال در زمینه تولید پلی وینیل کلراید (PVC) وپلی اتیلن (PE) و… دارای پتانسیل بالایی است که این امر سبب خودکفایی نسبی در تولید انواع سیم و کابل به ویژه کابل‌های فشار ضعیف شده‌است به همین دلیل خریداری انواع سیم و کابل با کیفیت تولید داخل به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

تنوع بالا، حساسیت مصرف و گوناگونی سیم و کابل غیر استاندارد و تقلبی در بازار از دلایلی هستند که آشنایی با ساختار انواع سیم و کابل با کیفیت و استاندارد و مراکز فروش معتبر برای هر فرد قبل از خرید را التزام می‌بخشد.

سیم و کابل لاله زار

ساختار کابل‌ و انتخاب بهترین نمایندگی سیم و کابل لاله زار

لازم به ذکر است انواع تفاوت های سیم و کابل ها بر اساس کاربردی که دارند دارای ساختار، اجزاء و استانداردهای متفاوت هستند.

بطور کلی کابل برق همواره از دو قسمت اصلی هادی و لایه دی الکتریک شامل عایق و روکش تشکیل شده‌است و بسته به شرایط نصب و نوع کاربرد، جنس، شکل، تعداد و سطح مقطع هادی و عایق‌ها متناسب با استاندارد‌های ملی و بین المللی با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت‌ها موجب طبقه بندی مختلف سیم و کابل برق می‌شوند.

از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که جهت طبقه بندی انواع سیم و کابل مد نظر قرار می‌گیرد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سطح ولتاژ
  • نوع هادی و ساختار آن
  • نوع عایق و روکش
  • نوع کاربرد
  • استاندارد
بخوانید:  کابل برق مفتولی، مزایا معایب و کاربردها!

سیم و کابل لاله زار

  • طبقه بندی بر اساس سطح ولتاژ:

ولتاژ طراحی شده برای کابل را به شکل/U  Uₒ تعریف می‌کنند که در آن Uₒ ولتاژ بین هادی و زمین و U بیانگر ولتاژ بین هادی‌ها می باشد. بطور کلی 4 طبقه متفاوت بر اساس سطح ولتاژ تعریف می‌شود:

1-کابل فوق فشار قوی ((Extra High Voltage: با علامت اختصاری EHV و سطح ولتاژ KV 400  به بالا

2-کابل فشار قوی (High Voltage Cable): با علامت اختصاری HV و سطح ولتاژ63/230 KV

3-کابل‌های فشار متوسط (Medium Voltage Cable):  با علامت اختصاریMV و سطح ولتاژ 1/33 KV

4-کابل ضعیف (Low Voltage Cable) : با علامت اختصاریLV مشخص می‌شوند. شامل کابل‌های ساختمانی، قدرت فشار ضعیف، کنترل و ابزار دقیق می‌شوندکه دارای سطوح ولتاژ V300/300 ،V500/300 ،V750/450 ، KV 1/0.6  می باشد.

  • طبقه بندی بر اساس نوع هادی و ساختار آن:

هادی به قسمتی از سیم و کابل که وظیفه انتقال جریان برق را بر عهده دارد گفته می‌شود.

معمول‌ترین هادی مورد مصرف در سیم و کابل مس با خلوص 99/99 درصد و آلومینیوم با خلوص 6/99 درصد می‌باشد اما در برخی از سیم و کابل‌ها با کاربردی خاص از مس قلع اندود آلومینیوم آلیاژی و فولادی نیز استفاده می‌گردد. مطابق استانداردISIRI  3084  ساختار هادی به 4 گروه تقسیم می‌شود:

گروه 1: هادی تک مفتولی که این نوع هادی از سیم مفتول با سطح مقطع گرد تشکیل شده‌است.

گروه 2 : هادی تابیده شده منظم (نیمه افشان) که شامل چند مفتول گرد تابیده شده در لایه‌های منظم بصورت گرد، کمپکت و یا سکتور می‌باشد.

*کمپکت به معنای فشرده کردن هادی است که با حذف فضاهای خالی بین رشته‌ها سبب کاهش قطر و صرفه جویی در مواد عایق و روکشی کاهش قیمت تمام شده محصول و کاهش مقاومت الکتریکی می‌گردد.

برای سطح مقطع های بزرگتر از 35 میلی متر مربع شکل‌ هادی را بصورت قطاعی در می‌آورند که باعث قرار گرفتن منظم رشته ها و در نتیجه کاهش قطر نهایی آن می‌گردد.

بخوانید:  کابل زوجی هوایی چیست؟ چه نیازی به این کابل داریم؟!

گروه 3: هادی افشان، از چندین رشته سیم نازک انیل شده که بهم تابیده شده‌اند، تشکیل می‌شود و انعطاف پذیری بالایی دارند.

گروه 4: هادی افشان با قابلیت انعطاف پذیری بالا که همانند هادی افشان هستند اما به دلیل نازک تر بودن سطح مقطع رشته‌ها، قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند.

سیم و کابل لاله زار

  • طبقه بندی کابل بر اساس نوع عایق:

در انواع سیم و کابل از انواع پلیمر استفاده می‌کنند که معمولا خواصی مثل سختی، نرمی، چگالی، کم یا زیاد بودن ضریب دی الکتریک، مقاوم بودن در برابر سایش، روغن و دیگر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر اشعه UV، شعله، کم دود بودن، فقدان هالوژن و … را در بر می‌گیرند. هریک از پلیمرهای مورد مصرف به عنوان عایق، فیلر، بدینگ و یا روکش، تعدادی از خواص مذکور (متناسب با کاربرد خاص مدنظر) را دارا می‌باشند.

در ادامه برخی از مواد پلیمری را مورد توجه قرار می‌دهیم.

  • عایق و روکش از نوع PVC پلی وینیل کلراید :

از معمول‌ترین کامپاندها برای عایق کاری انواع کابل‌های ساختمانی و ابزار دقیق و قدرت و … می‌باشد که از مهمترین ویژگی‌های آن قیمت مناسب، فرایند پذیری آسان‌تر، مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی و خاصیت خود خاموش کنی شعله جهت جلوگیری از پیشروی شعله در امتداد کابل را می‌توان نام برد. نقطه کار دمایی آن ۷۰ درجه سانتی گراد و بعضی از گریدهای آن تا ۱۰۵ درجه است. نقطه ضعف این کامپاند مقاوم نبودن آن در مقابل بعضی از هیدروکربورها و مخصوصاً هیدروکربورهای چرب است و در شرایط آتش نیز دود زیاد و بخارات و گازهای سمی متصاعد می‌کند. کاربرد این پلیمر در کابل‌های فشارضعیف ساختمانی و قدرت متناسب با کاربرد سیم کشی ساختمانی، صنعتی، لوازم خانگی و … می‌باشد.

  • پلی اتیلن PE :

پلیمری با خصوصیات الکتریکی عالی، جذب آب کم و بدون هالوژن می‌باشد. در کابل‌های مخابراتی به صورتی وسیع به عنوان عایق و روکش به کار می‌رود. پلی اتیلن بر خالف PVC خود خاموش کن نیست و مانند شمع می‌سوزد و بویی شبیه پارافین دارد، اما نقطه ضعف آن این است که در هنگام مجاورت مستقیم با مس یا نوار مسی اسکرین به مرور زمان دچار نوعی شکنندگی شده و این خاصیت با افزایش دما تشدید می‌شود. نقطه کار دمایی پلی اتیلن ۷۰ درجه سانتی گراد است.

  •  (Cross Linked Poly Ethylene) XLPE

این مواد که بر پایه پلیمر پلی اتیلن هستند علیرغم مشخصات عالی الکتریکی و خواص عایقی بسیار خوب، استفاده از آن به دلیل میزان جذب آب خیلی کم، نرم شدن، تغییر شکل در درجه حرارت بالا و خواص ضعیف مکانیکی، محدود است و برای مصارفی که نقطه کار بیش از ۷۰ درجه سانتی-گراد نیاز دارند مناسب نیست، برای غلبه بر این محدودیت از روش پخت یا کراس لینک کردن استفاده می‌کنند در این روش با ایجاد پیوندهای عرضی بین ملکولی، دمای نقطه کار افزایش یافته و به ۹۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

بخوانید:  کابل نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایا و معایب بهترین کابل نسوز

مطالب فوق اطلاعات مختصری در رابطه ساختار کابل در اختیار شما قرار می‌دهد با دانستن اطلاعات در خصوص سیم و کابل استاندارد و ویژگی‌های آن و هم چنین آگاهی از مراکز معتبر فروش سیم و کابل می‌توان تا حد زیادی درصد امکان خرید اشتباه و غلط را کاهش داد بنابراین خوب است که افراد پیش از اقدام به خرید ضمن آشنایی با انواع سیم و کابل با کیفیت و استاندارد مراکز معتبر این کالای تخصصی و با اهمیت را شناسایی کنند. همانطور که پیش از این مطرح شد در تهران بزرگ نمایندگی‌های سیم و کابل لاله زار از معتبرترین مراکز خرید لوازم الکتریکی ، لوازم روشنایی و سیم و کابل می‌باشد.

در این منطقه فروش سیم و کابل بنا به درخواست مشتریان هم بصورت عمده و هم بصورت جزئی انجام می‌شود، به همین دلیل قیمت‌ها در مقایسه با سایر دیگر مناطق کمتر و باصرفه‌تر است با وجود اینکه نمایندگی‌های سیم وکابل لاله زار اغلب عمده فروش هستند.

سیم و کابل لاله زار

افلاک الکتریک خراسان تولید کننده انواع سیم و کابل ساختمانی، مخابراتی و صنعتی از نمایندگی های سیم و کابل در خیابان لاله زار می‌باشد که علاوه بر تهران در سراسر ایران نمایندگی فروش دارد شما برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق وبسایت افلاک الکتریک با تیم خبره کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

3.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *